An approach to the philosophical meaning of the theory of knowledge
DOI:
https://doi.org/10.21501/23461780.1428Keywords:
Theory of knowledge, Subject of knowledge, Object of knowledge, Epistemology, ScienceAbstract
This is an introductory text and focuses on establishing that in the theory of knowledge there is a diverse character for its philosophical approach. The first part, focuses on reflecting on some of the questions that come with the generation of knowledge; the second part, establishes an approach to the philosophical sense of the theory of knowledge, also called epistemology according to Wolenski (2004), in the third and last part, there are some final considerations regarding the thesis of the text.
Downloads
References
Bonilla, E. & Rodríguez, P. (2000) El conocimiento de la realidad social. En: Bonilla, E. & Rodríguez, P. Más allá del dilema de los métodos. Editorial Norma. Bogotá, p. 27 - 39.
Descartes, R. (1983). Discurso del método. Madrid: Alianza Editorial.
Ferrater, J. (1981). La filosofía actual. Alianza Editorial. España.
Hessen, J. (2002). Teoría del conocimiento. Editorial Panamericana. Colombia.
Platón. (2011). Teeteto. En: Platón II. España: Editorial Gredos, p. 421 - 524.
Rábade, S. (1998). Teoría del conocimiento. Ediciones Akal. España.
Soto, G. (2010). Prólogo. En: En el principio era la physis: El logos filosófico de griegos y romanos. Editorial Universidad Pontificia Bolivariana. Medellín, Colombia, p. 7 - 10.
Habermas, J. (2010). Conocimiento e interés. En: Ciencia y técnica como ideología. Editorial Tecnos. España, p. 159 - 181.
Verneaux, R. (1999). Epistemología general o crítica del conocimiento. Editorial Herder. España.
Wolenski, J. (2004). The history of epistemology. En: Handbook of epistemology.
Netherlands: Kluwer Academics Publishers, p. 2 – 54.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
La revista y los textos individuales que en esta se divulgan están protegidos por las leyes de copyright y por los términos y condiciones de la Licencia Creative Commons Atribución-No Comercial-Sin Derivar 4.0 Internacional.