Perceptions and sense of what is sacred in the digital generations

Authors

DOI:

https://doi.org/10.21501/23461780.3530

Keywords:

Sacred, Digital religion, Digital culture, Digital generation, Internet.

Abstract

The purpose of this article is to inquire into the perception and sense of what is considered sacred by youth mediated by the use of technology, the internet and social media. Based on an approximation to digital young generations and their perception of what is considered sacred, there is an approach to investigate religion and digital culture. What is sacred is built and showed in alternative spaces out of traditional institutions, such as the internet and social media. The cyberspace allows what is sacred to get closer to the human being in his pursue of God.

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Author Biographies

Jorge Ballares-Burgos, Pontificia Universidad Católica del Ecuador

Magíster en Filosofía y en Tecnologías Aplicadas a la Gestión y Práctica Docente de la Pontificia Universidad Católica del Ecuador, miembro del equipo investigador de “La percepción de lo sagrado en los jóvenes universitarios de Quito”, Pontificia Universidad Católica del Ecuador

Mauro Avilés-Salvador, Pontificia Universidad católica de Ecuador

** Magíster en Filosofía de la Pontificia Universidad Católica del Ecuador. Docente universitario. Director del proyecto de investigación sobre “La percepción de lo sagrado en los jóvenes universitarios de Quito” de la Pontificia Universidad Católica del Ecuador

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Published

2020-03-02

How to Cite

Ballares-Burgos, J., & Avilés-Salvador, M. (2020). Perceptions and sense of what is sacred in the digital generations. Perseitas, 8, 142–159. https://doi.org/10.21501/23461780.3530