The teacher’s discourses: the research seminars as a training space to inhabit the word
DOI:
https://doi.org/10.21501/2744838X.4481Abstract
The research seedbeds are consolidated as training spaces for the participation of students under the guidance of their teachers in the participation of students under the guidance of their teachers, in the strengthening of interpersonal skills, formulation of hypothesis and formulation of hypotheses and openness to research in different areas of knowledge. The present reflective essay gathers the experience of the SIEIN about childhood of the Universidad de San Buenaventura, in order to highlight the value and relevance of these spaces as opportunities to the value and relevance of these spaces as opportunities for exploration and joint creation of knowledge. Its purpose is to motivate the interest and reflection of the educational community in the and participation in these dialogue scenarios as a key element in the personal and professional development of students and educators. and professional development of students and educators.
Downloads
References
Freire, P. (2014). Pedagogía de la esperanza: un reencuentro con la pedagogía del oprimido. Siglo XXI.
Freire, P., Torres, R. M., & Mastrangelo, S. (1994). Cartas a quien pretende enseñar (Vol. 2). Siglo XXI.
Larrosa, J. (2020). El profesor artesano: Materiales para conversar sobre el oficio. Noveduc.
Masschelein, J. (2003). El alumno y la infancia: a propósito de lo pedagógico. Revista Educación y Pedagogía, 15(36), 61-68. https://revistas.udea.edu.co/index.php/revistaeyp/article/view/5961
Narodowski, M. (1994). Infancia y poder. La conformación de la pedagogía moderna. Aique.
Vanossi, J. R. (2003). Ciencias “duras” y ciencias “blandas”: ¿compartimentos estancos o apoyaturas metodológicas compartidas? [Comunicación de la Academia Nacional de Ciencias Morales y Políticas]. https://nanopdf.com/download/ciencias-duras-y-ciencias-blandas_pdf
Zuluaga, O. L. Echeverry, A. Martínez, A. Restrepo, E., & Quiceno, H. (1988). Educación y pedagogía: una diferencia necesaria. Revista del centro de estudios e investigaciones docentes, (14), 4-9. http://www.albertomartinezboom.com/escritos/articulos/1988_Educacion_y_pedagogia_Una_diferencia_necesaria.pdf
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Ciencia y Academia
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nd/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.
La revista y los textos individuales que en esta se divulgan están protegidos por las leyes de copyright y por los términos y condiciones de la Licencia Creative Commons Atribución-No Comercial- 4.0 Internacional. Permisos que vayan más allá de lo cubierto por esta licencia pueden encontrarse en http://www.funlam.edu.co/modules/fondoeditorial/