Epistemology of inclusive education
DOI:
https://doi.org/10.21501/22161201.4066Keywords:
Educación, Inclusión, Pedagogía, Epistemología, Sociología.Abstract
Thinking about the construction of knowledge of inclusive education is undoubtedly a high point, thorny and hot. To a certain extent, a product of the multiplicity of voices that participate in its structuring, as well as the diversity of heuristic convergences that occur in it. His epistemological understanding breaks with the conservative purism of the work of work in the intimacy of the disciplines and the normativity and objectivism of certain paradigmatic frameworks deconstructs the sanctioned forms of epistemic authority.Downloads
References
Ang-Lygate, M. (2008). Trazar los espacios de deslocalización. De la teorización a la diáspora. En M. Fabardo (Ed.), Feminismos negros. Una antología (pp.291-314). Traficantes de Sueños.
Bal, M. (2009). Conceptos viajeros en las humanidades. Una guía de viaje. Cendeac.
Braidotti, R. (2018). A Theoretical Framework for the Critical Posthumanities. Theory, Culture & Society, 36(6), 31-61. https://doi.org/10.1177/0263276418771486
Biagioli, M. (2009). Postdisciplinary Liaisons: Science Studies and the
Humanities. Critical Inquiry, 35(4), 816-833. https://doi.org/10.1086/599586
Cabardo, D., Crenshaw, K., Mays, V. M. & Tomlinsom, B., (2014). INTERSECTIONALITY: Mapping the Movements of a Theory. Du Bois Rev., 10(2), 303-312. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/25285150/
Fanon, F. (2009). Piel negra, máscaras blancas. Akal.
Ocampo, A. (2016). Gramática de la educación inclusiva: ejes críticos para cartografiar sus condiciones de producción y funcionamiento epistémico. En A. Ocampo, (Comp.). Ideología, discapacidad y dominación: los imaginarios constitutivos de la discapacidad en Latinoamérica (pp. 73-159). Fondo Editorial CELEI.
Ocampo, A. (2017). Epistemología de la educación inclusiva. UGR.
Ocampo, A. (2019). Contornos teóricos de la educación inclusiva. Revista Boletín Redipe, 8(3), 66-95. https://revista.redipe.org/index.php/1/article/view/696
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Revista Colombiana de Ciencias Sociales
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
La revista y los textos individuales que en esta se divulgan están protegidos por las leyes de copyright y por los términos y condiciones de la Licencia Creative Commons Atribución-No Comercial-Sin Derivar 4.0 Internacional.