The way to make and understand the research from the basic and applied neurosciences group (NBA)

Authors

DOI:

https://doi.org/10.21501/21454086.2272

Keywords:

Research, Neurosciences, Research Group

Abstract

This Article shows, from de alignments of the research vice rector office, the dinamics, experiencies and products of the Luis Amigó Catholic university, and in particular of the basic and applied neurosciences group (NBA) and its work´s lines, in the field of the research. 

 

 

 

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Paula Andrea Montoya-Zuluaga, Luis Amigó Catholic University

PhD. en psicología con orientación en neurociencia cognitiva aplicada, Magíster en Neuropsicología, Psicóloga

Grupo Neurociencias Básicas y Aplicadas (NBA)

Isabel Cristina Puerta-Lopera, Luis Amigó Catholic University

PhD. en Psicología con orientación en Neurociencia Cognitiva Aplicada.

Grupo Neurociencias Básicas y Aplicadas (NBA)

Olber Eduardo Arango-Tobón, Luis Amigó Catholic University

MSc. Grupo Neurociencias Básicas y Aplicadas (NBA)

Juan Diego Betancur-Arias, Luis Amigó Catholic University

PhD. Universidad Maimónides en Psicología con Orientación en Neurociencia Cognitiva Aplicada

Grupo Neurociencias Básicas y Aplicadas (NBA)

References

Fundación Universitaria Luis Amigó, Estrategia en investigación 2022 (EI2022), Medellín, Antioquia: Fondo Editorial Fundación Universitaria Luis Amigó, pp. 191, 2012.

R. C. D’Amato, F. Crepeau-Hobson, L. V. Huang, & M. Geil. “Ecological Neuropsychology: An Alternative to the Deficit Model for Conceptualizing and Serving Students with Learning Disabilities”. Neuropsychol. Rev., Vol. 15, No. 2, pp. 97–103, Jun. 2005. DOI: 10.1007/s11065-005-7092-5

Y. Solovieva. “Número Especial Intervención, neuropsicología, infantil: diversidad de posibilidades”. Rev. Chil. Neuropsicol., Vol. 9, No. 2, pp. 46–48, 2014. Disponible en: http://www.neurociencia.cl/dinamicos/articulos/288727-rcnp2014v9ne2-ed.pdf

U. Goswami, “Neuroscience and education: from research to practice?”. Nat Rev Neurosci, Vol. 7, No. 5, pp. 406–413, Abr 2006. DOI:10.1038/nrn1907

C. De La Peña, “Neuropsicopedagogía. La psicopedagogía del futuro”, 2005. Disponible en: http://comunidad-escolar.pntic.mec.es/762/tribuna2.html

J. A. Pineda, Ed., Mirror Neuron Systems. Totowa, NJ: Humana Press, 2009.

A. R. Damasio, Descartes’ error: emotion, reason, and the human brain.

S. Cohen. “Psychological Stress, Immunity, and Upper Respiratory Infections”. Curr. Dir. Psychol. Sci., Vol. 5, No. 3, pp. 86–89, Jun. 1996.

A. Ardila and M. Rosselli, Neuropsicología clínica: Editorial El Manual Moderno, 2007.

Published

2016-12-28

How to Cite

Montoya-Zuluaga, P. A., Puerta-Lopera, I. C., Arango-Tobón, O. E., & Betancur-Arias, J. D. (2016). The way to make and understand the research from the basic and applied neurosciences group (NBA). Lámpsakos, 1(16), 12–20. https://doi.org/10.21501/21454086.2272

Similar Articles

You may also start an advanced similarity search for this article.