LEGO Mindstorms NXT: Game as a Tool for Programming Learning

Authors

  • Rafael Esteban Arango Departamento de Ciencias de la Computación y la Decisión Universidad Nacional de Colombia Medellín, Colombia
  • Jovani Alberto Jiménez-Builes Departamento de Ciencias de la Computación y la Decisión Universidad Nacional de Colombia Medellín, Colombia

DOI:

https://doi.org/10.21501/21454086.1351

Keywords:

NXT-G, learning, robotics, LEGO MINDSTORMS NXT

Abstract

LEGO MINDSTORMS is a game used as a tool for learning different areas of knowledge. A person can learn about programming using different languages and applications that allow that the code of the proposed solution to a particular situation can be compile. However, the teaching of programming is only a theoretical and impractical. Therefore it is intended to teach programming using a simple language and a platform to graphically display the code and validate the code while the user specifically seeing the instructions on a robot.

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Author Biographies

Rafael Esteban Arango, Departamento de Ciencias de la Computación y la Decisión Universidad Nacional de Colombia Medellín, Colombia

Departamento de Ciencias de la Computación y la Decisión
Universidad Nacional de Colombia
Medellín, Colombia

Jovani Alberto Jiménez-Builes, Departamento de Ciencias de la Computación y la Decisión Universidad Nacional de Colombia Medellín, Colombia

Departamento de Ciencias de la Computación y la Decisión
Universidad Nacional de Colombia
Medellín, Colombia

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Published

2014-06-29

How to Cite

Arango, R. E., & Jiménez-Builes, J. A. (2014). LEGO Mindstorms NXT: Game as a Tool for Programming Learning. Lámpsakos, (12), 72–78. https://doi.org/10.21501/21454086.1351