Presentación

Autores/as

  • Hernando Alberto Bernal Zuluaga ​Docente Asociado-Director revista Poiésis | Programa de Psicología-Funlam

DOI:

https://doi.org/10.21501/16920945.3762

Resumen

The members of magazine Poiésis makes known to the readers the issue No. 39,
edition with which this one reaches its 20 years. Indeed, the digital magazine Poiésis
is celebrating its birthday and not a few. It has been 20 years of utopias, determined
work, and perseverance, a work from which something new is learned every day.
The editorial carried out by Master Edison Francisco Viveros Chavarría, professor
at the Luis Amigó Catholic University in the Family Program, and professor at the
University of Antioquia, in which he is also training as a philosopher. In this editorial,
Viveros presents us with a personal story, which happened at the University of A.
with its students, related to the times of the Pandemic that we are suffering, and that invites us to reflect on the importance of offering hospitality to all those who around us.

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Biografía del autor/a

Hernando Alberto Bernal Zuluaga, ​Docente Asociado-Director revista Poiésis | Programa de Psicología-Funlam

Director revista Poiésis. Docente asociado del Programa de Psicología de la Facultad de Psicología y Ciencias Sociales de la Funlam.

Referencias

Bonilla, D. (2020). Protesta social y movilizaciones como contextos de interés para la psicología social en nuestra América. Poiésis (39), p. 89. DOI: https://doi.org/10.21501/16920945.3756

Cano-Agudelo, D., Villegas-Grajales, D., González-Pérez, J. y Montoya-Mejía, K. M. (2020). Estigmatización social en el ámbito escolar generada por un diagnóstico psicológico. Poiésis (39), p.19. DOI: https://doi.org/10.21501/16920945.3749

Díaz-Torres, C. D., Gómez-Villa, C. A., Corredor-Díaz, S., Quiceno-Garcés, Y. G. y Rodríguez-Bustamante, A. (2020). Herramientas de autocuidado para el profesional psicosocial como factor protector de su salud mental y bienestar. Poiésis (39), p. 168. DOI: https://doi.org/10.21501/16920945.3767

Gaitán-Arbeláez. D. (2020). El encuentro como escenario del saber. Poiésis (39), p. 100. DOI: https://doi.org/10.21501/16920945.3757

García-Álvarez, A. F., Sepúlveda-Berrío, L. D., Úsuga-Henao, L. M. y Rodríguez-Bustamante, A. (2020). Salud mental en el profesional psicosocial. Poiésis (39), p. 127. DOI: https://doi.org/10.21501/16920945.3759

Gaviria-Jaramillo, N., Salazar-Acosta, A. M., Deossa-Cañas, M. C. y Rincón-Barreto, M. (2020). Características neuro-psicopedagógicas de las dificultades de aprendizaje escolar: un estudio de caso. Poiésis (39), p.187. DOI: https://doi.org/10.21501/16920945.3755

González-Salazar, N., Restrepo-Diez, M., Padilla, J. T. y Rúa-Penagos, J. A. (2020). El ciberacoso entre jóvenes del barrio López de Mesa. Poiésis (39), p. 33. DOI: https://doi.org/10.21501/16920945.3750

Holguín-Lezcano, A., Arroyave-González, L., Ramírez-Torres, V., Echeverry-Largo, A. E. y Rodríguez-Bustamante, A. (2020). El autocuidado como un componente de la salud mental del psicólogo desde una perspectiva biopsicosocial. Poiésis (39), p. 149. DOI: https://doi.org/10.21501/16920945.3760

Pedroza-Molina, D. Y., Taborda-Mazo, D. P. y Varela-Chacón, J. (2020). Consumo de sustancias psicoactivas desde la perspectiva de la terapia familiar. Poiésis (39), p. 53. DOI: https://doi.org/10.21501/16920945.3752

Trujillo-Urrego, A. S. y Palacios-Moreno, L. P. (2020). Lo psicosocial, una lectura que trascienda la unión de conceptos y relaciones. Poiésis (39), p. 45. DOI: https://doi.org/10.21501/16920945.3751

Uribe-Aramburo, N. (2020). Algunos mitos y realidades de la psicología social comunitaria. Modelos y conceptos fundamentales. Poiésis (39), p. 75. DOI: https://doi.org/10.21501/16920945.3754

Villarreal-Silva, G. V. y Rodríguez-Bustamante, A. (2020). Autocuidado en el psicólogo. Poiésis (39), p. 106. DOI: https://doi.org/10.21501/16920945.3758

Publicado

10/08/2020

Cómo citar

Bernal Zuluaga, H. A. (2020). Presentación. Poiésis, (39), 5–8. https://doi.org/10.21501/16920945.3762